Followers

Monday 1 August 2011

1 Ramadhan

Assalamualaikum^^ dan selamat menjalani ibadah puasa jugakk..
Macam mana puase korang? pagi tadi bangun sahur tak. aku bangun, sahur minum susu jek.. fizikal dan mental tak ready lg nk masak nasi untuk sahur. Esok insyaAllah. heheh.
Starting from 1Ramadhan aku kena masuk office jam8pagi. Jadi, pukul 7.45pg aku dah keluar rumah pun. permulaan hari yang baik. heheh. Sampai office, on pc on aircond apa semua tuptup dah pukul 10pg.. erghhh, dah stat bunyik dah perut eden.. dalam kepala dah berkira-kira, buka puasa nanti nak makan apa. hehe.. Dalam kepala ni dah list dah menu apa yg nak di terjah time kat bazar petang nanti.

  • ayam percik
  • murtabak
  • roti john
  • air tebu
  • nasi kerabu
  • soya bean
  • ayam percik lagi..
  • ayam percik lagi.. lagi..
dah banyak lagi laaa...  tapi memang aim ayam percik tu kot... aishh..

Hari ni baby baru masuk rumah tg karang dah. tadi aku call mak aku. dah selamat diletak dekat rumah dengan jayanya. aku tanya la amir nye reaksi cane, tapi pengkhabaran hampa yang ku terima. Amir wat dono jek.. ceyt! pe la amir nih.. heheh.. bukan apa, aku suke nk happykan org2 tersayang aku. baru aku rase hidup aku puas. dorang happy aku lagi la happy.. hahah. takpe amir, tunggula nanti kakak balik, kakak deco rumah smart2, baru amir jakun.. huhuu ^^

oh ye, aku nak cerita masa aku balik tg karang sabtu dan ahad itu hari. Bertolak dari kl pukul 9. sampai dalam pukul 11. Gemok sayee yg hantarkan. mama dah pesan siap2 suh singgah market beli lauk utk lunch. Kalau ingat entri lepas kan, aku order sup tulang tp tak dapek laa.. smpai dah pukul berapa kan, tah bilenye tulang lembu aku tu nak empuk. so cancelled sup tulang. tukar plan b, menu nya adalah sambal udang, kangkung goreng, masak telur ikan manyung dan ayam masak kicap.. sodap wehh.. puas giler makan udang hari tu. sebabnya aku baru gaji . jadinye., dengan senang hari aku membeli udang dengan sebanyak mungkin tanpa menoleh lagi. heheh. Penutup makan besar yg hebat sebelum menjelang Ramadhan.

Next is nk cerita psl ziarah kubur.  Aku rasa dan seingat aku Ramadhan kali ni lah yang complete aku ziarah semuanya.. alhamdulillah.. semoga dapat diteruskan utk Ramadhan yang akan datang..

okay lah. bubai^^
* selamat bukak puase nnt ye kawan2 ( tu pun kalo ada orang baca lah kan.. T.__T)

No comments:

Post a Comment